wtorek, 26 maja 2015

Relacja z konferencji #karmieswobodnie w Poznaniu

1 komentarz:
 
Wczoraj razem z Antosiem oraz Matką Dzika wzięłam udział w konferencji #karmieswobodnie w KontenerART w Poznaniu. Było to wyjątkowe w skali całej Polski spotkanie mam oraz kobiet w ciąży z najbardziej cenionymi autorytetami w dziedzinie karmienia piersią. Akcję wsparła Alicja Janosz - piosenkarka a prywatnie mama 8 miesięcznego Tymka. Konferencję poprowadziły: Anna Matuszczak z koszulove.com oraz Marianna Szymarek - doula z Poznania, pomysłodawczyni projektu "Karm, Mamo!", które na przemian rozmawiały z zaproszonymi gośćmi. Po kolejnych wystąpieniach losowane były nagrody.


Zaufałam nawigacji (drugi raz w życiu) i dzięki temu udało nam się dotrzeć bez problemu i to przed czasem. Miejsce idealne na tego typu spotkania. Na nas czekały wygodne leżaki, a na dzieci masa piasku do swobodnej zabawy. Po dokonaniu rejestracji, mogłyśmy zająć dobre miesjcówki. Dzieciaki były zachwycone, a my korzystając z chwili wolnego czasu zaczęłyśmy się rozglądać. Jeszcze przed rozpoczęciem, udało mi się chwilę porozmawiać z Asią Anger z Ala'Antkowego, poznaną dzień wcześniej na warsztatach. 

Pierwsza na scenie pojawiła się Alicja, która opowiadała o swoich niełatwych początkach karmienia piersią oraz o tym jak radzi sobie z utrzymaniem laktacji, kiedy pracuje z dala od synka. Po wystąpieniu udało mi się zamienić z nią kilka słów i zrobić fotkę. Jest to przesympatyczna kobieta, o niewielkim wzroście, ale wielkim zapale na rzecz propagowania swobodnego karmienia w Polsce. 

Kolejną rozmówczynią była Agata Aleksandrowicz znana w internetach głównie jako autorka bloga Hafija.pl, którego nie raz Wam polecałam. Założycielka Kwartalnika Laktacyjnego, mówiła o tym jak długo można karmić piersią i jakie są tego plusy zarówno dla dziecka jak i dla matki. W głosie wielkopolskim pojawiły się jej słowa: "Karmienie trwa krótko i w każdej chwili można z niego zrezygnować. Ale nie można do niego wrócić. Warto podjąć to wyzwanie". Przed konferencją chwaliłam się, że była ona na moim blogu, więc nie mogłam przegapić okazji, by z nią porozmawiać po prelekcji. Zdradzę Wam, że była to rozmowa nie tylko o karmieniu, ale również o Śremie i naszych działaniach. Mam na to dowody - oczywiście w postaci zdjęć. To było takie ciche marzenie, które tylko potwierdziło jak wspaniałą, pozytywną i pomocną osobą jest naprawdę Hafija.

Jako trzecia wystąpiła wspomniana wcześniej Asia Anger, współautorka bloga Ala'Antkowe BLW. Mówiła o tym, kiedy należy rozszerzać dietę niemowląt, czym jest BLW i jak dobrze zacząć. Ponieważ byliśmy świeżo po warsztatach, tą wiedzę miałam w małym paluszku. Postanowiłam udać się na kawę. Po wystąpieniu losowany był voucher na sesję zdjęciową. Nie mogłam uwierzyć kiedy usłyszałam swoje nazwisko. Kiedy podchodziłam do sceny, Asia opowiedziała o tym, jak poznałyśmy się na warsztatach i przedstawiła mnie jako mamę za miastem. Co za reklama :P Ponieważ metoda BLW to temat mi bliski, mam nadzieję, że jeszcze nie raz się spotkamy.

Kolejne wystąpienie należało do Hanny Krawsz, założycielki fejsbukowej grupy Karmiące Cyce na Ulice, autorki petycji do Ministerstwa Zdrowia „Narodowy Program Karmienia Naturalnego”. Temat wystąpienia to: „Twoje prawa jako mamy karmiącej. Jak reagować, gdy inni się oburzają”. Mogliśmy usłyszeć m.in., że nie ma takich przepisów prawnych, które zabraniałyby mamom karmić w przestrzeni publicznej. Moim skromnym zdaniem jest to osoba, której nie mogło zabraknąć na wydarzeniu o nazwie #karmieswobodnie.

Jako ostatniej mogliśmy posłuchać douli Julity Hypki, liderki La Leche League, autorki projektu „Karmienie piersią – dobry start”. Opowiadała ona o tym, z czym przychodzą do niej mamy, kiedy nie mogą znaleźć pomocy nigdzie indziej. O co mamy pytają najczęściej i jakimi absurdami karmią ich lekarze np. alergolodzy nie mający pojęcia o laktacji.

Przez całą konferencję, prócz słuchania wystąpień zaproszonych gości, można było skorzystać z porad douli oraz doradcy chustonoszenia. Warto było odwiedzić również stoiska koszulove.com, mamania, oraz femaltiker.

Takie doborowe towarzystwo w jednym miejscu, a wśród nich ja. Tyle rozmów mobilizujących do działania w naszej lokalnej społeczności. Wróciłam do domu naładowana mega pozytywną enegią. Widok tylu karmiących mam, tylu autorytetów w jednym miejscu daje nadzieję, że razem możemy naprawdę wiele! Lepszego rozpoczęcia Tygodnia Promocji Karmienia Piersią być nie mogło :)














1 komentarz: