sobota, 18 czerwca 2016

Placki ziemniaczano-marchewkowe

6 komentarzy:
 


Sobota, niby dzień wolny, ale zajęć mamy zazwyczaj tyle, że nie wiadomo za co brać się najpierw. Fajnie byłoby też nadrobić czas z rodziną. Właśnie dlatego obiad powinien być w taki dzień prosty i szybki. Dawno nie wrzuciłam przepisów, więc dziś dziele się z Wami pomysłem na pyszne placuszki

Składniki:
4 średnie ziemniaki
1 duża marchewką
2 kopiaste łyżki mąki ziemniaczanej
2 kopiaste łyżki mąki pszennej
1 jajko
Szczypta soli, pieprzu i gałki muszkatołowej
Tłuszcz do smażenia wg. uznania (u mnie olej rzepakowy)

Przygotowanie:
Ziemniaki i marchew obieramy i świętami na najmniejszych oczkach. Wciskamy na sitku, tak by pozbyć się nadmiaru wody. Po odliczeniu przekładamy do miski, dodajemy mąkę, jajko, przyprawy i mieszamy aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Jeżeli wydaje się za rzadkie można dodać jeszcze trochę mąki.
Tłuszcz rozgrzewamy na patelni, a następnie łyżką nakładamy i formujemy niewielkie placki (na dużej patelni ok. 4-5). Smażymy kilka minut (aż droga zrobi się sucha) a następnie przekładamy na drugą stronę. Z takiej ilości wyszło nam 8 sztuk.
Ja podałam z jogurtem greckim ale równie dobrze można zjeść je z ketchupem lub sosem np. pieczeniowym.

Smacznego!




6 komentarzy:

  1. fajnie wzbogacić smak placków, tradycyjnych, ziemniaczanych, marchewką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam wariacje na temat znanych i lubianych potraw :)

      Usuń
  2. Nawet nie wiesz jakiego smaka mi narobiłaś :-)))

    OdpowiedzUsuń