środa, 9 września 2015

Sezon śliwkowy - czas na crumble!

2 komentarze:
 


W sadzie leżą już nie tylko jabłka, ale zaczął się na dobre sezon śliwkowy. To znak, że nieubłaganie zbliża się jesień. U mnie to czas na crumble ze śliwkami. Aromatyczny, pyszne i szybki deser, który osłodzi chłodniejsze wieczory. Podaje wam przepis.

Składniki:
średniej wielkości miska śliwek (ok. 1/2 kg)
łyżka mąki ziemniaczanej
łyżka cynamonu

Kruszonka:
7 łyżek mąki
3-4 łyżki otrębów (u mnie orkiszowych)
3 łyżki cukru brązowego
ok. pół kostki masła

Przygotowanie:
Piekarnik nastawiamy na 180 'C. Śliwki myjemy, dzielimy na połówki i usuwamy pestki. Wkładamy do miski, dodajemy łyżkę mąki i cynamonu po czym dokładnie mieszamy. Rozkładamy na blaszce (u mnie taka do tarty) tak by zakryć dno. Mąkę mieszamy z otrębami i dodajemy masło. Całość ugniatamy, aż powstaną nam grudki albo jak kto woli "okruchy" [jak sama nazwa mówi]. Podane składniki są orientacyjne. Jeżeli nie wszystko chce się skleić, dodajemy więcej masła. Jeśli zaś nie wychodzą okruchy a jednolite ciasto, brakuje nam mąki. Gdy uzyskamy idealną kruszonkę rozkładamy ją równomiernie na śliwkach i gotowe :) Blaszkę wkładamy do rozgrzanego piekarnika na ok.30 minut.
Crumble najlepiej smakuje na ciepło!

SMACZNEGO! :)





2 komentarze:

  1. Tyle śliwek było na podwórku moich rodziców... i przez tą przeprowadzkę wyobrażasz sobie, że przegapiłam?
    nie zrobiłam żadnego ciasta, nie ugotowałam kompotu. Mam wyrzuty sumienia :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarza się, tym bardziej jak ktoś ma tak ważne rzeczy na głowie. Pomyśl sobie, co tam kompot jak mam taki fajny dom! :) Jest już pomysł na kolejny sezon, wtedy na pewno nie zapomnisz :)

      Usuń