środa, 8 kwietnia 2015

Jaglany jabłecznik

3 komentarze:
 

Kasza jaglana to dobra znajoma każdej mamy BLW :) W naszej lodówce często znajduje się trochę kaszy ugotowanej "na zapas". Ostatnim razem, kiedy tak było, miałam ochotę na cieplutki jabłecznik.
Postanowiłam połączyć moje fantazje z wykorzystaniem jaglanki. Co z tego wyszło?
Przepyszne, zdrowe i co najważniejsze łatwe w przygotowaniu ciasto dla całej rodziny.

Jaglany jabłecznik 

Składniki:
(na małą tortownicę o śr. 16,5cm)

Ciasto:
- 1 woreczek (100g) kaszy jaglanej
- 3 czubate łyżki mąki kukurydzianej
- banan
- garść rodzynek
- 1/2 łyżeczki cynanonu
- łyżka masła

Nadzienie:
- dwa średniej wielkości jabłka
- cynamon do smaku
[jako nadzienia można też użyć kostek jabłkowych ze słoika, ja użyłam swoich przetworów z letnich jabłek ucieranych na grubych oczkach]

Przygotowanie:
Do wcześniej ugotowanej, zimnej kaszy dodajemy mąkę, banana, rodzynki (mogą być pokrojone) masło oraz cynamon. Wszystko razem łączymy miksujemy na gładką masę (najszybciej blenderem). Formę wykładamy papierem do pieczenia lub smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą. Do formy przekładamy połowę ciasta. Na tal przygotowany spód ścieramy na tarce o grubych oczkach jabłka i posypujemy cynamonem lub wykładamy 4 duże łyżki gotowych jabłek ze słoika. Nadzienie przykrywamy pozostałą częścią ciasta. Pieczemy ok. godzinę w temp. 180'C.
Czekamy do ostygnięcia, a później już tylko rozkoszujemy się własnym wypiekiem.

SMACZNEGO! :)






3 komentarze: